Aku Memang Loser...

Posted: Wednesday, November 7, 2012 by Faiz Idris in
0

aku memang loser..
ha'ah memang aku seorang yang loser..
aku lahir ke dunia tanpa kasih sayang seorang bapa..entah ke mana dia pergi aku tak tahu dan aku tak nak mengetahuinya..
mak aku tinggalkan aku kat rumah anak yatim..macam kebiasaan.. orang sekililing memandang aku sebagai losser..

aku memang loser..
pergi sekolah jalan kaki..baju compang camping, makin lama makin singkat..baju sekolah dimamah usia..
walaupun bersih tapi tetap lusuh kerna usianya..
aku dihina kerna baju ini..ha'ah aku memang loser..

aku memang loser..
sekolah tak pandai.."bodoh,bangang,bahlul tolol" tohmahan sebegitu memang dialami aku setiap hari..
menjadikan aku lebih loser.. kawan-kawan memencilkan aku..kerna aku seorang loser..sapa nak kawan dengan aku yang memang loser gile ni?..

aku memang loser..
fizikal  macam mat gian..orang tuduh aku hisap dadah..walhal rokok pun tak hisap..takde duit..ni kan pulak layan najis dadah tu..yelah orang pandang aku loser gile..

aku memang loser..
abis belajar keje jadi kuli..buat itu buat ini..dah memang loser nasib macam ni la..
orang lain borak pasal politik,hal semasa, isu alam sekitar..
tapi aku?? sifir 2 pun tak reti ni kan pulak hal-hal yang melampaui pemikiran aku..
yelah aku kan loser memang macam tu la jadinya

aku memang loser..
hidup segan mati tak mau..ape nak jadi dengan aku ni..
nak kata hensem muka pecah rumahh..dah memang loser sume yang -ve dapat kat aku..
ha'ah aku memang loser.

aku memang loser..
aku jalan balik rumah..tetibe BMW langgar aku..
kedebukkk..aku jatuh..darah mengalir pantas..
driver keluar.."dah mampus ke?" tiada belas kasihan kepada orang yang loser macam aku ni..
dicampak ke tepi sebab menganggu lalu lintas..
"yelah aku kan loser" hatiku berkata sedemikian...loser memang loser selamanya..

loser ni kadang-kadang dia winner dihatinya..walaupun ko loser..jangan sesekali ko menyusahkan orang..biar ko takde harta melimpah ruah asalkan ko kerja halal..ko ingat Tuhan..kerna itu semuanya ujian..

tapi ko taw ke apa makna loser yang sebenar??
aku sebenarnya bukan loser..aku tak menyalahkan sesiapa sebab apa aku jadi begini..yang lepas biarkan ia berlalu tapi yang akan datang yang mesti engkau tempuh..
hidup kau memang loser bila kau berhenti berusaha untuk hidup..


0 comments: